Анти, даки, готи=гети
Нали и за антите четяхме едно време ,че били източните славяни .В тази връзка си спомнете отново за извода на Вилхелм Обермюлер:
„Ония народи, които след края на т.нар. „Велико преселение на народите“ биват наричани „славяни“, са всъщност нищо друго освен остатъците от народите, населявали преди това съответните земи и назовавани от гърци и римляни в дълги списъци: траки, гети, мизи, даки, агатирси и т.н…“.
За съвременните автори племенната група анти също е с много неясен произход . От 19 в. до средата на 20 в. те са смятани за част от готските племена, а по-късно, след 1950 г., по конюнктурни причини са преименувани на славяни заради имената им и тенденциозно изтълкувани обичаи, които са оприличени за славянски.
Реално по бит и култура те са много близки до готските (гетски) племена. Ритуалното сакрално участие на съпругата при погребението на мъжа е същото като при траките. Земеделието, скотовъдството, железният плуг, производството на стъкло, керамика, грънчарството са развити на същото ниво и имат голямо сходство с това като на съседните тракийски племена, наречени от римските и византийски извори с обобщаващото име СКЛАВИНИ. След тежкото поражение, нанесено им от аварите, голяма част от антите през 560 г. се изтегля в сегашните земи на Украйна. След 20 г. името им вече не се споменава в историческите извори.
Антите са почитали, обърнете внимание, Богинята-Майка.
Теофилакт Симоката недвусмисмислено КАЗВА, ЧЕ „АНТИТЕ, КАКТО И ДАКИТЕ И ГОТИТЕ ПРЕДИ СА СЕ НАРИЧАЛИ ГЕТИ.“ /Carl Gotthard de Boor: Theophylacti Simocattae historiae. Leipzig 1887; Neuauflage hrsg. von P. Wirth. Stuttgart 1972/
Т.е. АНТИТЕ И ГОТИТЕ ЗА ТОГАВАШНИТЕ АВТОРИ СА СТАРИТЕ ГЕТИ. Херодиан (на латински: Herodianus, ок.180 — ок.250 г.) , историк, автор на "История на Римската империя от смъртта на Марк Аврелий" (на латински: Historia post Marcum Aurelium) твърди :
„Antes, Skitian etnos Trakion“ /антите са скити от тракийски етнос/.
За мен антите са поредната „жертва“ на автори, за които славянизацията им е въпрос на поръчкова историография, а не на действителен научен подход.
Stoyan Nikolov:
Нали и за антите четяхме едно време ,че били източните славяни .В тази връзка си спомнете отново за извода на Вилхелм Обермюлер:
„Ония народи, които след края на т.нар. „Велико преселение на народите“ биват наричани „славяни“, са всъщност нищо друго освен остатъците от народите, населявали преди това съответните земи и назовавани от гърци и римляни в дълги списъци: траки, гети, мизи, даки, агатирси и т.н…“.
За съвременните автори племенната група анти също е с много неясен произход . От 19 в. до средата на 20 в. те са смятани за част от готските племена, а по-късно, след 1950 г., по конюнктурни причини са преименувани на славяни заради имената им и тенденциозно изтълкувани обичаи, които са оприличени за славянски.
Реално по бит и култура те са много близки до готските (гетски) племена. Ритуалното сакрално участие на съпругата при погребението на мъжа е същото като при траките. Земеделието, скотовъдството, железният плуг, производството на стъкло, керамика, грънчарството са развити на същото ниво и имат голямо сходство с това като на съседните тракийски племена, наречени от римските и византийски извори с обобщаващото име СКЛАВИНИ. След тежкото поражение, нанесено им от аварите, голяма част от антите през 560 г. се изтегля в сегашните земи на Украйна. След 20 г. името им вече не се споменава в историческите извори.
Антите са почитали, обърнете внимание, Богинята-Майка.
Теофилакт Симоката недвусмисмислено КАЗВА, ЧЕ „АНТИТЕ, КАКТО И ДАКИТЕ И ГОТИТЕ ПРЕДИ СА СЕ НАРИЧАЛИ ГЕТИ.“ /Carl Gotthard de Boor: Theophylacti Simocattae historiae. Leipzig 1887; Neuauflage hrsg. von P. Wirth. Stuttgart 1972/
Т.е. АНТИТЕ И ГОТИТЕ ЗА ТОГАВАШНИТЕ АВТОРИ СА СТАРИТЕ ГЕТИ. Херодиан (на латински: Herodianus, ок.180 — ок.250 г.) , историк, автор на "История на Римската империя от смъртта на Марк Аврелий" (на латински: Historia post Marcum Aurelium) твърди :
„Antes, Skitian etnos Trakion“ /антите са скити от тракийски етнос/.
За мен антите са поредната „жертва“ на автори, за които славянизацията им е въпрос на поръчкова историография, а не на действителен научен подход.
Stoyan Nikolov:
Няма коментари:
Публикуване на коментар